Invoicing v Odoo

Jak na něj? Jak Odoo nastavit? Proč ho používat a s čím ho zkombinovat....

V community edici Odoo je celé účetnictví zahrnuto v modulu Invoicing. S tímto modulem jste se jistě setkali, ať už při vystavení faktury nebo když Vám Odoo hlásí chybu v nastavení účtů u produktu, který chcete prodat.
Nutno podotknout, že Odoo v community edici nemá plnohodnotné účetnictví, jak si někteří můžou představovat. Zároveň musíme zohlednit i to, že Odoo není český SW a na klasické české účetnictví není stavěné. I přes tyto omezení jsme schopni s Odoo a modulem Invoicing pracovat.

Co všechno s modulem Invoicing můžeme udělat?

Zřejmě nejdůležitější věc je vystavení faktur zákazníkům. Bez modulu Invoicing se Vám to v Odoo vůbec nepovede.
Můžete ale také evidovat přijaté faktury, platby v hotovosti nebo třeba pohyby v bance.

Modul Invoicing je rozdělený na 2 základní části Prodej a Nákup, další části jsou účetní operace, sestavy a nastavení modulu. V Prodeji i Nákupu najdeme v podstatě totožné možnosti  - faktury vydané/přijaté, dobropisy vydané/přijaté a platby. Další možností jsou rychlé prokliky k Zákazníkům či Dodavatelům.

Pojďme se podívat na základní věci, které je vhodné nastavit na začátku.

Nastavení modulu

Základní věci, které je nutné nastavit:

  • výchozí sazby daně pro Vaši firmu, ale také jednotlivé sazby pro Prodej a Nákup;

  • fiskální pozice, tzn. jak se výchozí sazby daně mají chovat např. v případě prodeje/nákupu do EU nebo mimo EU;

  • nastavte si měnu firmy;

  • účetní deníky;

  • bankovní konta;

  • a výchozí dobu splatnosti.

Už jen tyto základní věci Vám usnadní další práci s Odoo. Všechna tato nastavení budete později automaticky využívat a nemusíte nad nimi už přemýšlet.

Nastavení produktů a partnerů

Stalo se Vám už, že Vám Odoo vyhodí chybu "Product account is invalid?"

To je dáno nastavením produktu. Vše, co nakupujete nebo prodáváte (i součástky, náhradní díly, materiál, ....) musí mít číslo účtu (myšelo číslo účtu z účetní osnovy). S tím Vám pomůže Vaše účetní nebo my. Stejně jako u produktu, musíte nastavit číslo účtu u partnerů - zákazníků a dodavatelů.

Je jen na Vás jaké účty jim přiřadíte, záleží na Vašem analytickém členění účtů, zda rozlišujete české subjekty, fakturaci v cizí měně či jakýkoliv atribut. Nastavte si účty podle sebe.

Odměnou za čas strávený nastavením všeho je Vám celkem snadné používání. Odoo Vám totiž zaúčtuje fakturu na účet, který jste nastavili u zákazníka, hodnotu prodeje na číslo účtu produktu a výši DPH na účet DPH. 

A vy už pak nemusíte nic.


Co ale Odoo neumí? 

Neumí přiznání k DPH, neumí mzdy, ostatní závazky a pohledávky nebo interní doklady.

Ale na to už jsme vyzráli jinak. Máme totiž BRIDGE.

Pokud chcete funkcionalitu Odoo posunout ještě o kousek dál, podívejte se na výhody hostingu u Orgis IT. Můžete tak využít dalších skvělých výhod. Třeba propojení Odoo s Flexibee bridgem, funkcionalitou EET, stahováním kurzů ČNB, českými šablonami dokumentů a třeba modulem státních svátků,...
Přijde Vám to složité? Nám ne. Klidně se na nás obraťte.

Jana Prošková

Give us your phone number and we will call you back.