Proč je CRM lepší než Excel?!

Protože doba je už rychlejší a náročnější ....

Přemýšlím, kdy jsme si sami uvědomili, že potřebujeme nějaký systém. Řekla bych, že v té době byla zkratka CRM ještě velká neznámá a slovní spojení informační systém bylo možná sprosté slovo.
Zkrátka je to dávno.
V té době jsme nebyli velká firma, nikdy jsme neprodávali zboží, nikdy jsme neměli e-shop ani pobočky po celé zemi a ani v zahraničí.
I přesto, jsme chtěli systém. Systém, kam můžeme všechno napsat, uložit, zaznamenat. Něco, kam budeme mít všichni přístup a i když si v kanceláři zapomeneme blok s poznámkami, vždycky si budeme umět poradit.

Je to stejné jako s klíčem od domu, někdy jste ho prostě zapomněli. Pak přemýšlíte kdo má ten náhradní, kde je, jak je to daleko a hlavně jak rychle jste schopni se k němu dostat.
Stejně jako k informacím o své schůzce, která začíná za 2 min.

Tady je tedy pár důvodů proč vyměnit Excel za pořádné CRMko:

Rychlost přístupu k datům

Kdykoliv, kdekoliv, z jakéhokoliv zařízení. Stačí mít k dispozici internet a ten už je dnes skoro všude.
Ano víme, že Excel si můžete uložit na sdílený disk od googlu a taky se k datům dostanete. Ale pořád je to jen tabulka, která toho víc prostě neumí a notifikaci s adresou schůzky od Excelu prostě nečekejte.

Sdílení dat

Pokud používáte google doc tak můžete pracovat na 1 dokumentu ve více lidech. Super, ne? Akorát Vám před očima (uskakují) řádky a posouvají se sloupečky.
Pak dá někdo omylem Del, ale mezi tím tam dalších X lidí klikne a pak dohlejete tu poslední správnou verzi,co?
Ale Google doc jsou už pokročilé, klasický Excel ani to neumí. Pokud však chcete data (i klidně v omezené míře) sdílet se zbytkem obchodního týmu, chce to něco pokročilejšího.
V CRM si můžete omezit viditelnost určitých dat, máte vše na jednom místě a se správným oprávněním Vám nikdo nic nesmaže.
Když náhodou onemocníte, tak místo Vás může někdo obvolat klienty a s omluvou zrušit schůzky. Když si to však budete syslit ve svém souboru .xls tak Vám nikdo nepomůže.

Eliminace lidské chyby

Excel snadno smažete. Celé CRM ne. A i kdybyste měli ve firmě nějakého škodíka, tak máte vždycky zálohu a ještě by ten škodík musel být třeba obchodní manažer, protože jinak v CRM většinou nic nesmaže.
Další možnou chybou je poslat email někomu, komu jste nechtěli. Stalo se Vám to?
Kdybyste používali Gmail, tak tam si můžete nastavit třeba 30 vteřinový interval na vrácení e-mailové zprávy. Ufff kolikrát se mi to už hodilo. :-)
V CRM je to snazší, karta klienta je karta klienta, email je tam uložený a nemůžete se splést.

Nejen tabulka s kontakty...

Z Excelu nepošlete žádnou nabídku, nepřipomene Vám naplánovaný hovor nebo schůzku. Hodně špatně si budete udržovat pořádek v historii komunikace a hlavně na první pohled neuvidíte, kdo co upravil nebo udělal.
Co bude Excel umět stejně jako CRM - asi vyhledávat. Ctrl + F tam funguje vždycky zaručeně

Customer care

Woody Alen kdysi řekl, že osmdesát procent úspěchu je dorazit tam kam máte. Jednoduchá věta, ale ne pro všechny je to automatické.
Představte si chaos v obchodním týmu. Dejme tomu, že v lepším případě má celý obchodní tým jeden Excel, ale dohromady v něm nemohou pracovat.
Jak práce v něm asi vypadá?  Nikdo tam nic nepíše. Papírky,lepíky, poznámky všude kam se člověk podívá.
Když denně mluvíte s 50 potenciálními zákazníky, potřebujete uložit data, zaznamenat, co jste komu slíbili a kam máte přijít.
Na kolik zákazníků jste už takhle třeba zapomněli? Stačí, aby se papírek ztratil, nebo někdo otevřel okno. Co když Vás zákazník musí uhánět o fakturu?
S CRM těmto trapným situacím předejdete.
Určitě víte, že udržet si stávajícího zákazníka je levnější než získat nového, tak si ušetřete pár šedivých vlasů tím, že nebudete ve stresu, jestli jste na někoho zapomněli.

Je to moderní

Už dávno neplatí, že CRM mají jen velké firmy. CRM může mít každý, ať už jste živnostník nebo malá rozjíždějící se firma. Na českém trhu (umíte-li aspoň trochu anglicky, tak i na zahraničním trhu) najdete mnoho a mnoho možností. 

Chce to jen porovnat poměr kvalita a cena. Záleží také na Vašich požadavcích. Ale každý někde začínal a s postupným vývojem Vašeho podnikání se Vám ty požadavky upřesní. V tomhle klidně jděte s dobou.

Sběr a vyhodnocování dat

Jak si bez CRM zaznamenáváte a vyhodnocujete prodej? Víte, kolik čeho jste prodali? Za jakou cenu? Komu?
Podkladová data k tomu máte - máte přece potvrzené objednávky od zákazníků. Ale to vyhodnocování asi trochu pokulhává.
Není nic “snazšího” než si v CRM vyhodnotit nejprodávanější produkty, výslednou hodnotu fakturace a další ukazatele. Přece si nechcete psát čárky, jako když někomu prodáváte pivo.

 

Zastupitelnost zaměstnanců

Když člověk zaspí, onemocní, tak díky datům na jednom místě, se o Vaše zákazníky může postarat kolega. Jasně, je to náš klient a nechceme, aby s ním jednal někdo jiný, ale občas se to stát může.
Nicméně nemoc nebo pozdní příchod je ještě ta lepší stránka zastupitelnosti. Co když dáte někomu padáka? Přijdete pak o data “jeho” klientů? S CRM ne, s Excelem dost možná.

Možnost propojení s dalšími SW

Excel můžete sice importovat v podstatě kamkoliv, ale vždycky ručně a s daty k poslednímu uložení. Proč nevyužít možnosti automatického propojení CRM řešení s dalším SW? Třeba s účetním SW nebo se sklady?
Usnadníte si tak další práci a posunete svoji efektivitu zase o kus dál.

Vyhodnocení efektivity obchodníků

Máte-li tým obchodníků určitě Vás zajímá kdo, co, komu a za kolik prodal,ne? Řešíte, kdo je lepší, kdo je nejlepší. I samotné obchodníky to určitě zajímá, jsou soutěživí a chtějí být lepší než ten druhý.S CRM je můžete hodnotit podle objemu prodeje, podle výše marže apod. Tak proč to nezkusit.

Příležitost pro upselling a crossselling

Kdy už víte kdo je Váš zákazník i co nakupuje, můžete mu přece doporučit další produkt. Doplňkový produkt, který určitě využije, nebo mu prodat vyšší verzi, lepší model…
Uděláte mu tak radost, protože bude vědět, že se o něj staráte. Není nic horšího než když si koupíte monitor a zjistíte, že součástí není propojovací kabel. Fakt.
Pokud používáte CRM tak to celé dohromady tvoří výhodu - konkurenční výhodu.  
Pokud máte správně nastavený a fungující systém tak s konkurencí soutěžíte už jen o kvalitu produktu a nejlepší zákaznickou podporu.
Nestane se totiž to, že zapomenete odeslat nabídku, napsat email nebo zavolat zákazníkovi v předem domluvený čas.
V jeho očích se stanete dokonalí a neomylní.
Berte naše postředy trochu s rezervou. Nikomu nepřejeme nemoc ani vyhazov. Nemyslíme si ani, že jste hloupí, abyste si smazali Excel s kontakty.
Ale popravdě, vždycky si myslíme, že ty špatné věci se nám stát nemohou. Mohou. S CRM můžete mnohým situacím předcházet, tak proč toho nevyužít.
Popravdě teď už si neumíme představit hledat kontakty v Excelu, tvořit nabídky jinde než v Odoo, komunikaci zaznamenávat jinam než k příležitosti  a automaticky fakturovat.

Jdeme totiž s dobou

Jana Prošková

Give us your phone number and we will call you back.