Odoo mailing

Odoo není e-mailový klient

Tato formulace si zasluhovala být jako nadpis č. 1. Je to ta nejzákladnější a nejdůležitější informace, kterou byste si měli z tohoto článku odnést. Odoo maling totiž nenahradí e-mailové klienty jako jsou Outlook nebo Mozilla Thunderbird, ale pomůže Vám ze systému odesílat nabídky, objednávky a faktury.

Zdá se, že jsme vystříleli všechny náboje, ale není tomu tak. Rozhodně se vyplatí číst dále. Níže je popsán obecný princip fungování Odoo mailingu. E-maily se rozdělují jako odchozí a příchozí a platí pro ně tato pravidla:

Odchozí e-maily

Vše, co se odešle z Odoo se posílá přes jednotný SMTP server (server odchozí pošty), který zprávu zasílá na adresáta. Jako odesilatel je zde uveden e-mail uživate, který mail odeslal. Jsou zde 2 možné varianty použití Reply_to parametru:

a) "Odpovědět komu" (Reply_to) je označen nějaký kolektující mail. V Odoo má po instalaci formát catchall@domain.xx

  • Pokud zákazník na tento email odpoví - pak na tento kolektující e-mail dorazí odpověď. Musí tedy existovat na mailovém serveru schránka s tímto názvem.

  • Pokud e-mail neexistuje na e-mailové doméně - vrátí se jako nedoručitelný!

Pokud e-mail existuje je možné ho namapovat do Odoo jako server příchozí pošty IMAP a tyto zprávy stahovat zpět do Odoo. Odoo pak pozná podle e-mail příznaků pod kterou rubriku ho má přiřadit - resp. odkud byl odeslán původní e-mail.

Pokud jsou v systému nastavené nějaké akce po doručení, tak se vykonají a založí se nové záznamy. Např. pro e-mail helpdesk@orgis.cz lze založit v helpdesku tiket atd.

b) "odpovědět komu" (Reply_to) je zadána přímo e-mailová adresa uživatele. K tomu dojde vypnutím funkce catchall. E-maily se poté vrací do schránek uživatelů přímo na e-mailovém serveru.

V tomto případě e-maily nenajdeme v Odoo - nemají se tam jak dostat. Způsob jak je synchronizovat do Odoo inboxu je prostřednictvím namapování příchozí poštovní schránky na schránku daného uživatele v Odoo.

Příchozí e-maily

E-mailové adresy pro příchozí poštu se mohou nastavit pro stahování (doporučujeme pouze IMAP) pošty a následně mohou:

a) při doručení na kolektovací e-mail být přiřazovány pod jednotlivé rubriky;

b) se řídit dle nastavených pravidel - tzv. přijímací pravidla, ale nejsou trivielní záležitost a vyžadují velice pečlivé nastavení pro správnou funkčnost (nejčastěji se používá v kombinaci např. s názvem projektu nebo jako e-mail pro helpdeskové tikety atd. např. helpdesk@orgis.cz nebo projekt1@orgis.cz;

c) při namapování osobních schránek jako IMAP jsou maily doručované přímo do Inboxů daných uživatelů jako osobní notifikace.

Give us your phone number and we will call you back.